Tuesday, January 7, 2020

Της έπαρσης το μηδενικό



Θα έβγαζα την αφεντια μου στο κλαρί 
Ιέρεια του έξω από δω θα γινομουν
Θυσία ολόκληρη
Θα ξεριζωνα την σάρκα μου 
Θα πέταγα την ψυχή μου στον δρόμο
Θα την κλωτσαγα ενώ ήμουν ένας σκελετός

Ίσως τότε έφευγε το βάρος 
Εγώ δε φοβόμουν την σκηνη
Είχα θάρρος και περίσσιο θράσος
Στη σκηνή δεν έτρεμε ούτε το βλεφαρο μου
Άνοιγε η αυλαία και ο ρόλος είχε μόνο σημασία
Δεκάρα δεν έδινα για το ποιος με βλεπει
Ο εγωισμός του να είμαι η καλύτερη 
Υπήρχε μόνο το έργο και οι πραξεις

Είναι τρομαχτικά επώδυνο
Το αίσθημα του φόβου ότι θα αποτύχεις 
Εγώ που φώναζα σε όλον τον κοσμακη
Πώς αν δε κάνω θέατρο θα πεθανω 
Χρόνια αργότερα ανέβηκα στη σκηνή 
Κι έτρεμα σα το ψάρι 
Είπα δύο γραμμές και ύστερα κατεβηκα
Έφτυσα τα λυσακα μου και άρχισα να κλαίω 

Δεν ήξερα τι μου συμβαίνει 
Τέτοιο βάσανο ποτέ κανείς μη ζήσει 
Έλεγα και ξαναλεγα και έκοβα την ευθεία 
Πάνω κάτω 
Πάνω κάτω 
Τα φίλτρα σκοτώνουν την τέχνη
Αυτό ήταν 
Η παγίδα του μεγαλωνω είναι η σκέψη
Η πολύ ανάλυση καταπίνει την μαγεία 

Και το θέατρο είναι μαγεία 
Που πολλά πολλά δε θέλει 
Παρά σεβασμο
Ότι αφήνεις σε αφήνει
Αυτό είναι η μεγαλύτερη ασέβεια 
Που διέπραξα σε τούτη την ζωη
Με έφαγε η έπαρση του τότε 
Και τιμωρήθηκα με συνοπτικές διαδικασίες

Άλλωστε για να ποιεις ήθος 
Πρέπει να εχεις κιόλας και αυτό σίγουρα 
Είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος 
Μπορώ όμως πλέον με σιγουριά να πω 
Πώς αν αναγκαίο είναι 
Μπορώ ακόμα και να συρθω.

-Γεραλντινα

No comments:

Post a Comment

Αλλού το πήγαινα

  Θα καθαρίσει το κεφάλι μου Σιγά σιγά Συγνώμη ήμουνα σκληρή Μαζί σου Μαζί μου Μαζί μας Και συ δε πηγές πίσω Πάλι τα ίδια κάνω Δεν έχει σημα...